Allmänna villkor
Företagsnamn
Nackas Te och Kaffehandel AB
Org.nr
556508-0446
Adress
Forumvägen 12 Paln 1, 131 53 Nacka
Priser
Priset på våra varor anges inklusive moms. I kundvagnen framgår det totala priset inklusive moms.
Fraktkostnad
Se aktuell fraktkostnad på vår hemsida.
Betalning
Betalning sker via Klarna för en trygg och säker betalning.
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi omgående en orderbekräftelse via e-post. Kontrollera din orderbekräftelse noggrant. Vid frågor eller ändringar, kontakta oss snarast möjligt.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt på alla produkter utom te och kaffe. Då dessa klassas som livsmedel omfattas de inte av ångerrätten.
Om du vill nyttja din ångerrätt, meddela oss snarast. Ångerfristen börjar gälla från den dag du mottar varan. Produkten måste returneras i oförändrat skick. Skadade eller förlorade varor kan ej returneras.
Tips: Om du vill beställa en större mängd te eller kaffe, prova gärna en mindre mängd först.
Personuppgiftsbehandling
Jalla Mormor är ansvarig för de personuppgifter du uppger vid beställning. Vi samlar in uppgifter som namn, adress, e-post, telefonnummer, köp- och betalningshistorik, samt information i kundtjänstärenden. Vi använder cookies för att lagra användarinformation, exempelvis i varukorgen.
Vi behandlar dina uppgifter för att kunna genomföra leveranser och hantera våra skyldigheter enligt lag. Dina personuppgifter sparas i ett (1) år efter ditt senaste köp, eller längre vid utestående fordringar eller garantier.
Du har rätt att begära information om de uppgifter vi lagrar, samt att få felaktiga uppgifter rättade eller raderade. Vi delar inte dina personuppgifter med tredje part, utöver vid distribution av dina beställningar.
Vid frågor om personuppgifter, kontakta vår kundtjänst via e-post: hej@mormorbibi.se.
Leveranstid
Din beställning skickas normalt inom 2-3 dagar. Vid högsäsong kan leveranstiden vara längre.
Leveranser
Om paketet skadas eller försvinner under transporten är Jalla Mormor ansvariga, förutsatt att du meddelar oss inom 14 dagar.
Garanti och service
Vi garanterar att våra te- och kaffesorter är färska och att våra övriga produkter håller den standard som kan förväntas. Våra smakbeskrivningar är subjektiva och baserade på provningstillfällen. Färger på produktbilder kan skilja sig från verkligheten.
Om du inte är nöjd med din produkt, kontakta oss omgående.
Öppet köp – 30 dagar
30 dagars öppet köp på övriga produkter
Vad gäller?
Gäller alla produkter utom livsmedel (som te och kaffe). Produkten ska vara oanvänd och i originalförpackning.
Så returnerar du
Du kan returnera din vara på två sätt:
Via post – Kontakta oss inom 30 dagar från att du mottagit varan.– Du får returuppgifter från oss.– Skicka tillbaka produkten enligt instruktionerna.
I butik – Du är varmt välkommen att lämna tillbaka varan direkt i vår butik i Nacka Forum.
Återbetalning
När vi mottagit och godkänt din retur återbetalar vi beloppet till dig. Har du frågor? Hör gärna av dig – vi hjälper dig gärna!
Returer & Reklamationer
Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Om du inte är det, har du 14 dagars ångerrätt (gäller ej te och kaffe). Du har även 30 dagars bytesrätt (gäller ej te och kaffe).
Returer sker på din egen bekostnad, utom vid defekta eller felaktiga varor. Returer ska skickas som paket, ej mot postförskott. Vid byten eller reklamationer står vi för returkostnaden.
Vid reklamation, kontakta oss via e-post eller telefon. Reklamationen måste göras inom skälig tid (senast 2 månader efter att felet upptäckts). Om reklamationen godkänns åtgärdas felet, varan byts ut eller en återbetalning görs.
Återbetalning
Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi beloppet snarast, dock senast inom 30 dagar från mottagen retur.
Se även Konsumentverket för information om Distansavtalslagen & E-handel (för privatpersoner). Företagsköp omfattas av köplagen.