Integritetspolicy
Jalla Te & Kaffe är personuppgiftsansvarig och behandlar de personuppgifter om dig som du uppger när du lägger en beställning hos oss. Ytterligare uppgifter kan komma att samlas in och behandlas av oss om det är nödvändigt. De personuppgifter som behandlas inkluderar namn, postadress, e-postadress, telefonnummer, köp- och betalningshistorik samt andra liknande uppgifter, såsom information som krävs för kundtjänstärenden. Vår webbplats använder även cookies för att lagra användarinformation, till exempel i varukorgen.
Syftet med vår behandling av personuppgifter är att uppfylla vårt leveransåtagande gentemot dig som kund samt de skyldigheter vi har enligt lag eller i vår avtalsrelation med dig. Vår behandling av personuppgifter pågår under en tid av ett (1) år efter det senaste köpet, eller längre om det exempelvis finns utestående fordringar eller gällande garantier. I de fall lag eller andra bestämmelser kräver det kan vissa personuppgifter behandlas under en längre period, exempelvis enligt bokföringslagen.
Vi grundar vår rätt till personuppgiftsbehandling på behovet av att fullgöra vårt avtal med dig, våra rättsliga förpliktelser samt en intresseavvägning när det är nödvändigt för oss, exempelvis vid kundärenden. Du har rätt att på begäran, kostnadsfritt, få information om vilka uppgifter vi har registrerat om dig. Du kan även begära att felaktiga uppgifter rättas eller att uppgifter som inte behandlats i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning blockeras eller raderas. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part för andra ändamål än distribution av dina beställda varor, utan ditt uttryckliga samtycke eller om det föreskrivs i lag eller annan författning.
Frågor om personuppgiftsbehandling, begäran om rättelse eller registerutdrag skickas till vår kundtjänst via e-post.
Tillsynsmyndighet för personuppgiftsbehandling i Sverige är Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Du har rätt att kontakta dem med frågor och klagomål.